ALGEMENE VOORWAARDEN


Voor iederieen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Deze algemene voorwaarden zijn van De Wijnkoelkast en zijn van toepassing op alle aankopen via De Wijnkoelkast.  

Hoe gaan wij om met onze voorwaarden?
Alles vastleggen in algemene voorwaarden is niet mogelijk. Dat doen wij daarom ook niet. We handelen in alle redelijkheid en willen het beste voor jou. Desondanks ontkomt ook De Wijnkoelkast niet aan de bekende kleine lettertjes. Om het toch nog simpel te houden hebben we deze in duidelijke taal voor je opgeschreven.
Mocht je van meer taaie kost houden, dan hebben we ook de taaie algemene voorwaarden netjes voor je opgeschreven.
 

Definities

Artikel 1

  1. De klant, dat ben jij en jij staat bij ons voorop! Daarom sta je ook in artikel 1.1.
  2. De ondernemer, dat zijn wij. We ondernemen namelijk van alles om het voor jou zo leuk mogelijk te maken.

Identiteit van de ondernemer

Artikel 2

  1. Wij zijn De Wijnkoelkast. We luisteren ook naar Nevado Group b.v., maar De Wijnkoelkast klinkt lekkerder.
  2. Mocht je ons willen opzoeken dan kan dat op:
    • T.E. Teunissenweg 57

    • 9104ER Damwoude

  3. Wil je lekker binnen blijven zitten dan kan je ons ook bereiken op:
    • Tel: 030-3040400

    • Mail: info@dewijnkoelkast.nl

  4. Nog twee mooie nummertjes:
    • KvK-nummer: 7268716
    • BTW-identificatienummer:

 Toepasselijkheid

 Artikel 3

  1. In deze algemene voorwaarden kun je vinden wat wij voor jou doen en wat we van jou verwachten. Dit is natuurlijk alleen toepasselijk als je iets van ons koopt of hebt gekocht.
  2. Soms bieden wij bij een product aparte voorwaarden aan. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden.
  3. Mochten er tegenstrijdige voorwaarden instaan dan gelden de voorwaarden die voor jou het meest gunstig zijn. Altijd.
  4. Maar twijfelen we, dan kijken we naar artikel 1.1.

Het aanbod

Artikel 4

  1. We vertellen je altijd wat, wanneer en hoe je een product kunt kopen en wat het kost.
  2. Staat er een foutje op onze website? Dan mag je ons daar aan houden. Behalve wanneer het foutje duidelijk een blunder is en je dat van te voren had kunnen weten natuurlijk.

De overeenkomst

Artikel 5

  1. Wij zorgen voor een veilige webomgeving zodat je met een gerust hart kan zoeken naar jouw ideale product.
  2. Zodra je een bestelling bij ons plaatst, krijg je een bevestiging per e-mail. 
  3. Alle informatie en gegevens die je nodig hebt voegen wij toe, maar veel vind je ook op onze site. Zorg er wel voor dat je je digitale bon goed bewaart.

Herroepingsrecht

Artikel 6

  1. Heb je het product ontvangen en ben je er niet blij mee? Dan mag je het binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.
  2. Hierbij hoef je geen reden op te geven. “Daarom” is voldoende reden halen we het product binnen 5 werkdagen weer bij je op

Verplichtingen tijdens de bedenktijd

Artikel 7

Tijdens de bedenktijd, de tijd tussen de ontvangst en het moment dat je het product (mogelijk) wil retourneren, mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in een winkel zou doen. Echter, gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, de verpakking is beschadigd of niet meer aanwezig, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

Uitoefening van het herroepingsrecht

Artikel 8

Binnen 5 werkdagen nadat je hebt laten weten gebruik te willen maken van het herroepingsrecht komen wij de wijnkoelkast bij je ophalen. Zonder kosten voor jou.                                                                         

Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 9

Zodra jij binnen 30 dagen bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, doen wij het volgende:
We sturen na ontvangst van jouw aanvraag een bevestiging en;
Je ontvangt je betaling binnen 7 dagen na ontvangst op je rekening.

Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 10

Als je een product niet kan terugsturen staat dit duidelijk op de productpagina.
De volgende artikelen kun je helaas niet terugsturen:
  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid datum hebben.
  • Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt.

De prijs

Artikel 11

  1. Zie artikel 4.
  2. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  3. Op producten met "laagste prijsgarantie" geven we de garantie dat je in Nederland op de dag van je aankoop geen goedkoper aanbod vindt van hetzelfde product. Mocht je wel elders in Nederland een lagere prijs hebben betaald, dan betalen we je het prijsverschil terug en doen we er ook nog een bloemetje bij! Uiteraard horen we graag van je waar je de lagere prijs hebt aangeboden gekregen.

Nakoming overeenkomst en garantie

Artikel 12

  1. Voor onze producten geven we vanaf de dag van aankoop 3 jaar garantie op gebreken, die te herleiden zijn tot productie- of materiaalfouten. De garantie bedraagt 12 maanden voor bedrijfs & horeca doeleinden.
  2. Natuurlijk vallen schades door onjuiste behandeling niet onder de garantie.
  3. Mocht het zo zijn dat er iets mis is met het product, wat onze fout is, dan zorgen we dat het product gerepareerd wordt, of omgewisseld wordt voor een nieuw product.
  4. Zorg dat je altijd het bewijs van aankoop (de bon) toevoegt aan de aanvraag.

Levering en uitvoering

Artikel 13

  1. Wij zorgen altijd voor gratis verzending binnen heel Nederland (behalve de Waddeneilanden in verband met de bootovertocht). Woon je niet in Nederland of woon je op de Waddeneilanden vraag dan eerst voor de levermogelijkheden voordat je een bestelling plaatst.
  2. Als wij het product niet binnen 30 dagen kunnen bezorgen dat mag je je bestelling kosteloos annuleren, tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Vervolgens zorgen wij dat het bedrag binnen 7 dagen op je rekening staat.
  3. Mochten we een besteld product niet meer kunnen leveren dan krijg je je geld terug, of we bieden je een vergelijkbaar alternatief aan.
  4. Wanneer een product beschadigd is of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.

Betaling

Artikel 14

Als er iets niet klopt in de betaalgegevens, laat het ons dan weten.

Wijziging algemene voorwaarden

 Artikel 15

Mochten we de algemene voorwaarden aanpassen dan kun je dat altijd terugvinden op onze website.

Klachtenregeling

Artikel 16

  1. Mocht je een klacht hebben dan hebben we daar een mooie procedure voor:
  2. Laat ons snel weten dat je een klacht hebt. Zorg er ook voor dat je je klacht zo duidelijk mogelijk omschrijft, dan kunnen wij je zo snel en goed mogelijk helpen.
  3. Wij zorgen ervoor dat je binnen 7 dagen reactie van ons krijgt met een oplossing, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.

Geschillen

Artikel 17

Mochten we er echt niet uitkomen. Dan kun je ervoor kiezen om je klacht binnen 12 maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Webshop.


Onze complimenten

Wat goed om te zien dat je het hebt volgehouden. We hopen dat deze voorwaarden een beetje makkelijk te begrijpen waren. Mocht je nog tips, of leuke ideeën hebben, laat het ons dan vooral weten!